Sterke merken

Veel eigenaren van bedrijven of directies weten dat een sterk merk veel waarde heeft. In de praktijk is daar echter weinig van te merken. In de waan van de dag worden gemakkelijk beslissingen genomen die strijdig zijn met de beleving rond het merk. Het gevolg is verwatering en daarmee devaluatie. Het belang om goed toe te zien op de merkidentiteit neemt sterk toe met de toename van het aantal communicatiekanalen. Veel bedrijven gaan via de diverse communicatiekanalen het bos in om de klanten achter de bomen te vinden. Dit is de beste garantie voor het versnipperen van je merk. Veel beter is het om een open plek in het bos te zoeken en daar een feestje te bouwen rond het kampvuur. De nieuwsgierigen komen dan vanzelf uit het bos. Eén van de voorbeelden hierin is Apple. Overal en altijd een strak geregiseerde communicatie met dezelfde lading voor het merk.
De waarde van het merk en haar identiteit is de verantwoordelijk van de top van het bedrijf. Alleen een topdown benadering zorgt voor voldoende eenheid.

Dit bericht is geplaatst in Marketing. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.